Відкриття століття: у Лондоні виявили найбільший у світі 3-метрове латаття

У Лондоні вчені виявили новий вид гігантського латаття з листям, яке може сягати більше трьох метрів завширшки, і квітами, розміром з людську голову. Це перше відкриття нового гігантського виду водяних лілій за понад сторіччя, і ботаніки вже його назвали одним із "ботанічних чудес світу", інформує Апостроф.

Про це повідомляє Daily Mail.

Як раніше вважали, водяна лілія під назвою Вікторія Болівіана була гібридом двох видів. Однак, тепер науковці підтвердили, що це третій вид. Латаття пролежало невідкритим у садах К'ю упродовж 177 років.

У дикій природі це вид може досягати більше 3,2 метра у ширину, а квіти можуть зростати до 36 сантиметрів.

Все це ідентифікували за висушеним зразком рослини, що знаходився у гербарії К'ю з 1845 року, а живі екземпляри ростуть у Будинку водяних лілій Кью та Консерваторії принцеси Уельської. Дані екземпляри трохи менші, їх листя становитиме 2,7 метра завширшки.

Вчені Kew Gardens наголошують, що "перед лицем швидкої втрати біорізноманіття" опис нового виду - завдання фундаментальної важливості.

Вікторія Болівіана виростає у водних екосистемах Льянос-де-Моксос у Болівії, її квіти змінюють колір з білого на рожевий і розпускаються лише вночі, з'являються у сутінках і закриваються опівдні. Краї листя мають S-подібний профіль, нижчі за висотою, ніж краї V Cruziana, але вищі, ніж у V Amazonica, і іноді загинаються вгору всередину унікальним для цього виду способом.

Має колючі стебла листя для захисту від риб та інших тварин, але поверхня та внутрішня частина м'які. Також латаття має відкриті виїмки з боків, які використовуються для зливу зайвої води, що скупчилася зверху.

Ксенія Срібнянська, Апостроф